CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, April 30, 2011

Kegumbiraan 28 April 2011

Hai yunk..
taw x pe yg wat aku happy??
senyum smpai ke telinga..hehehe..
mcm mimpi pon ade...
mane x nyer..
date ngan incik apis...
sian syg sy tuwh..
tgn sket2 pon nk dtg..
thanx yunk..
i appreciate that..
walaop0n tmpt date kte 2 kat hutan bandar jek..
tp sy happy sgt2..hee..
sbp awk kat dpan mte sy ms 2..
walupon kne gget dek nyamok..
ase mcm kebal jer kulit sy..hahaha..
tp sian kat awk, byk gler nyamuk serang awk..
berbintat2..
2 lah..
darah manis sgt..
2 yg nyamuk suke..
tgok awk mkn selera gler..
suka2..
sbp 2 xnk menyibuk tyme awk mkn..
awk..
ngat x ms 2 awk asek2 cury nengok sy..
knpe??sy cantek sgt eak??hehe..
pas2 sy pon cury2 tgok awk..
snyuman awk wat sy cair jek..
mane pompuan x usha awk...
tp 2 lah awk suke rndah diri..
padahal pd sy awk terlalu perfect..
sy malu..
tp,yg sy gram ngan awk ms 2..
awk asek2 ungkit sal kisah lama..
awk..
kan sy da ckp..
2 kisah silam..
x pyah nk ungkit lg..
sy da xnk ngat..
pe yg sy hrap..
awk xlyan sy mcm 2 jgak..
Thnx s0 much...


Mo0d ketika menaip ni:
Actually ngah sdey..sunyi..kus0t..n byk persoalan..tp sy tulis jgak sbp saat 2 sgt bermakna..walaupon sy x pasti msih ade ke pluang mcm 2...sbp lpas jmp..awk terus berdingin ngan sy..tak taw pe nk wat..sy msg pon awk da x sudy nk bls..hina sgt agknyer..xpelah..dah biasa mcm ni..kalo awk ase nk pegi..sy trime jek..sy skunk ade awk jek...sy da tolak rmai laki sbp awk..nk ade ms dpan ngan awk..tp knpe awk brubah??mungkin ni balasan sbp sy tolak org mentah2..tp 2 sume demi awk..sy doakan awk happy jek..walaupon tanpa sy..

Friday, April 22, 2011

Oh Lelaki....andainye kaw tahu...

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.

Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.

Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.

P/s: Laki kesayangan sy juz Hafiz Azizan....

Saturday, April 9, 2011

Hey Laki..stop hurt gurls heart...

Hurm..pe yg gua nk cter ni adalah pe yg aku slalu terdgar n pnah jgak aku alami satu ketika yg dulu..sketnyer bila mengalami 2...tp,2 stwun yg lepas..but now xada lagi...cuma aku slalu sgt dgar pe yg terjadi pd kwn2 aku..kesian...dosa ke bila pempuan 2 sgt mencintai n menghargai laki 2 smpai kne hina..smpai kne buang...padahal haty pompuan kan lmbut..rapuh..aku sbgai pompuan pon rase menyirap..sush kdg2 nk mentafsir lelaki ni..kalo dye kte syg..ntah 2 btol2 ade dlm haty dye ataw x..2 cume Allah jer yg taw..tp,kalo pompuan bila dye kte syg..mmg dye maksudkan 2...pe jer dye sanggup buat..korbankan perasaan sendiri demi kebahagiaan lelaki yg dye syg..tp langsung x dihargai pengorbanan 2..kpd kwn2 aku yg diperlakukan mcm 2..hrap korang byk bersabar..mungkin laki 2 bkn yg terbaek tok korang..ujian yg menimpa korang2..sbp Allah syg kan korang..dye maha tahu sgalenyer..cuma jd diri sendiri jek..tabahkan haty n doakan supaya laki yg menyakitkan korang 2 bahagia jer..be strong gurl k kwn..chaiyok...

Credit t0: Baizura..jgn sdey2 kak..ktorang sentiasa ada t0k kaw..